Osallistuin vähän aikaa sitten Nescafén pr-tilaisuuteen, jonka tähtivieraana oli itse Minttu Räikkönen. Samassa tilaisuudessa julkistettiin Nescafén ja Minttu Räikkösen yhteistyö. Minttu toimii tästä lähtien Nescafen brändilähettiläänä ja aloite yhteistyöhön oli tullut nimenomaan häneltä. Niin Minttu kuin Kimikin ovat ahkeria kahvinjuojia ja he kuljettavat jopa omat kahvit mukaansa varikolle.
Meidänkin kotona juodaan paljon kahvia ja me juomme juurikin pikakahvia, sillä emme omista suodatinkahvinkeitintä lainkaan. Meillä on kapselikone, mutta sitä käytämme nykyään harvemmin, sillä kapselikahvit sisältävät paljon ylimääräisiä kaloreita, jotka eivät tällä hetkellä kuulu ruokavalioomme.
Tiesitkö, että pikakahvi sekä "tavallinen" suodatinkahvi valmistetaan samalla tavalla? Ainoa ero valmistuksessa on se, että pikakahvi kuivatetaan esim. jäädyttämällä, mutta muutoin valmistusprosessi on sama. Kummisetäni irvailee aina meille tullessaan, ettei meillä ole oikeaa kahvia, mutta kyllähän meilläkin ihan yhtä oikeaa kahvia on. Heidän kotonaan kahvi keitetään murreripannulla, mutta meillä niin epäkäytännöllinen systeemi ei toimisi arjessa. Kahvia keitetään usein juurikin se yksi kupillinen ja siihen pikakahvi + kapselikone on ollut toimiva ratkaisu.
Tilaisuudessa Minttu Räikkönen kertoi meille tutustuneensa pikakahviin työskennellessään lentoemäntänä ja sen jälkeen Nescafé Kulta on kuulunut tiiviisti Räikkösen perheen jokapäiväiseen arkeen. Koska perhe matkustaa myös paljon, oma tuttu kahvi kulkee helposti mukana maailmalla.
Nescafé on maailman suurin kahvibrändi ja sitä myydään sadassa eri maassa. Nescafé pikakahvi on maailmalla todella suosittua a sitä juodaan noin 6000 kupillista joka sekunti. Suomessa suositaan nimenomaan Nescafé Kultaa, joka on valmistettu juuri suomalaiseen makuun sopivaksi.
Nescafé kommentoi yhteistyötä näin: "Suomalaisille pikakahvi ei ole niin tuttua kuin muualla Euroopassa. Mintun myötä vahvistammekin Nescafén pikakahvien tunnetuutta Suomessa ja hänen kauttaan tuomme myös kansainvälisen tuulahduksen kotimaiseen kahvimarkkinaan." Ei mikään ihme, että Nescafélla ollaan niin tyytyväisiä tähän yhteistyöhön, sillä Minttu Räikkönen on erinomainen esimerkki upeasta naisesta, joka tuo positiivisen värähdyksen sosiaaliseen mediaan. Hyvä esimerkki tästä on myös Mintun yhteistyö Gugguun kanssa, jonka osaomistajana hän myös toimii.
Minttu Räikkönen kommentoi yhteistyötä näin: "Halusin Nescafén brändilähettilääksi ja olen todella innoissani yhteistyöstä. Olen jo pitkään juonut vin Nescafé Kulta-pikakahvia. Se on erittäin helppo ja nopea tapa valmistaa laadukas kupillinen kahvia. Siksi Nescafén brändilähettiläänö toimiminen on minulle luontaista ja mieluista. Odotan innolla tulevia tehtäviä!"
Meidän kotona ei ole aiemmin juotu juuri Nescafén pikakahvia, mutta se asia muuttui kyllä tämän myötä. Aiemmin olen ostanut erään halpismerkin pikakahvia eikä se todellakaan ole sama asia. Kun avasin Nescafé Kulta-pikakahvipurkin, aivan eri tuoksu tuli nenääni ja kommentoin tätä Samillekin heti. Nyt saatiin siis meidänkin kahvitottumukset kuntoon ja kenties kummisetänikin hyväksyisi tämän pikakahvin!
Miten te juotte kahvinne? Onko pikakahvi ihan no no?
Miten te juotte kahvinne? Onko pikakahvi ihan no no?